Wednesday, July 14, 2021

KHAWISH IK DEEDAR ASAN NU –HOR JAGAT DI AASA NAA SANT CHATURDAS JI

 

KHAWISH IK DEEDAR ASAN NU –HOR JAGAT DI AASA NAA

खाविश इक दीदार असां नू होर जगत दी आसा न

SANT CHATURDAS JI

https://youtu.be/TthGXO6Fnsc

LISTEN TO THE YOUTUBE VERSION BY PATHI RATTAN SINGH JI

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1     खहिश इक दीदार असां नु  होर जगत दी आसा ना,
पास हमेशा बईए मूर्ख संग निवासा ना॥

My heart yearns for the bliss of sight of Insan-e -Kamil, no otherworldly cravings I have.

May we always have association of (आरिफ) enlightened persons, and not those focussed on the world.
2     जिथे यार असाडा रहंदा उत्थे स्वामी दासा ना ,
मैं मैं तू तू करनी वाली उस  मुल्क दी भाषा ना॥

My beloved does not discriminate between persons of high and low status.

The conflict between you and me or duality does not exist in that domain.
3     उथ्ये खास लोक ही बेठन  हर इक वाला वासा ना,
आरिफ दी आरिफ ही समझ्न  एह ता कोई हासा ना

That domain is for extraordinary Realized Beings that everyone cannot comprehend.

The realized beings can only comprehend such concepts.
4     आपे खेल ते आप ख़िलाड़ी दूजा कोई तमाशा ना ,
चंद तारे उथे पोंह्चन सूरज चंद परकाशा ना
He, the Lord Himself, is the play and the player—That is the only thing happening.

This play is beyond the planetary plane of suns, moons, stars.
5     एह गल थोड़े विच हे मुकदी खंडो जुदा पताशा ना ,
बूंद बूंद सागर विच इक पानी  जे एह ज्ञान विनाशा ना

For simple understanding, a sugarcube can never be isolated from the sugar.
That a drop (human body ) can be an ocean of the Divine Realization is beyond understanding

 6           उस ने समझ  लई एह  बोली मोह विच जो फासा ना,
पाक जात ते रूह दे अंदर समझ फर्क  इक मासा ना

Only detached ones who have experienced a state of non-duality can understand this statement.

The Lord and the soul are not distinct at all—let this be comprehended.
7     उथे पाप पुन नहीं दोनों धर्म राज जम त्रासा ना ,
कर जल्दी उस जगह पुह्न्चीये फिर दम दा भरवासा ना ,

There is neither any good nor evil and neither scale of any judgment.

Let us realize that state of the Sublime Truth before death.
8     एसा जे दीदार होए फिर आये क्यों धरवासा ना ,
"
चतुरदास"  सतगुर बिन ऐसा देवे कोई दिलासा ना ;

When such a blissful realization dawns—the Truth is revealed naturally.

None other than the Satguru can ensure such an experiential Reality.

 

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